Tolkcontact-app
Let op: deze pagina kun je nu niet via het submenu bereiken. Is enkel een hoofdpagina. Bij ‘ik zoek een tolk’ en ‘ik ben een tolk’ kun je wel naar de hoofdpagina via het submenu. Dat lijkt me gebruiksvriendelijker.
=> Ja, moet ik nog aanpassen.
Met de Tolkcontact-app (voorheen Signcall) kun je met iedereen communiceren. In allerlei situaties. Als je doof of slechthorend bent, betaalt je zorgverzekering de abonnementskosten voor de app.
Met de Tolkcontact-app kun je:
- een tolk op afstand inzetten
zonder afspraak een tolk inzetten, bij de huisarts of in een winkel - bellen via KPN Teletolk
ook als je doof bent kun je bellen, met behulp van een gebarentolk - direct contact leggen met alarmnummer 112
in een levensbedreigende situatie zelf de alarmcentrale bereiken - contact opnemen met de Tolkcontact klantenservice
stel je vraag direct via de app
Aanvragen en installeren
Wil je gebruikmaken van de Tolkcontact-app? Dan moet je eerst een account aanvragen. Nadat we je aanvraag hebben verwerkt, kun je de app installeren op je smartphone, tablet of computer.