Wat kun je met de app?
Met de Tolkcontact-app (voorheen Signcall) kun je met iedereen communiceren. In allerlei situaties. Als je doof of slechthorend bent, betaalt je zorgverzekering de abonnementskosten voor de app.
Met de Tolkcontact-app kun je:
- een tolk op afstand inzetten
zonder afspraak een tolk inzetten, bij de huisarts of in een winkel - bellen via KPN Teletolk
ook als je doof bent kun je bellen, via een vertaling in tekst of gebarentaal - direct contact leggen met alarmnummer 112
bij een levensbedreigende situatie zelf de alarmcentrale bereiken - contact opnemen met de Tolkcontact klantenservice
direct via de app een vraag stellen aan één van onze medewerkers
Aanvragen en installeren
Wil je gebruikmaken van de Tolkcontact-app? Dan moet je eerst een account aanvragen. Nadat we je aanvraag hebben verwerkt, kun je de app installeren op je smartphone, tablet of computer. Wij regelen de betaling via de zorgverzekering.