Tolkcontact Tolk op afstand
Altijd direct een tolk Nederlandse Gebarentaal op afstand beschikbaar voor aan de balie, in de spreekkamer of bij de klantenservice in een winkel.
Hoe werkt het?
Staat er een slechthorende klant aan de balie en wilt u dat de communicatie soepel en vriendelijk verloopt? Wij verzorgen een klein stukje code dat u op uw intranet kunt plaatsen. Hiermee kunnen medewerkers via een smartphone, tablet of computer direct en zonder afspraak een tolk Nederlandse Gebarentaal of een schrijftolk oproepen. Onze tolken zijn zeven dagen per week tussen 7.00 en 20.00 uur aanwezig. De tolk vertaalt het gesprek van Nederlandse gebarentaal naar gesproken Nederlands. Of van gesproken Nederlands naar tekst, zodat de dove of slechthorende persoon mee kan lezen en via tekst kan reageren.
Voor wie?
Deze dienst is geschikt voor elke organisatie met een baliefunctie. Denk aan de balie bij de spoedeisende hulp in een ziekenhuis, bij een verkooppunt of bij de receptie van een gemeente of een bank. Met onze dienst bent u doordeweeks en in het weekend van 7 uur ’s ochtends tot 8 uur ’s avonds toegankelijk voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking.
Veilig en betrouwbaar
Bij sommige telefoongesprekken worden persoonlijke of vertrouwelijke gegevens uitgewisseld. Bij de diensten van Tolkcontact kan alle informatie gevraagd en gegeven worden die men zonder tussenkomst van een tolk ook zou uitwisselen. Onze medewerkers hebben zwijgplicht en mogen niets delen over de telefoongesprekken. De tolk vertaalt/tolkt het gesprek, maar voegt niets toe aan de inhoud van het gesprek.
De kosten
De eenmalige installeerkosten voor het inrichten van het belportaal zijn € 250. Daarna betaalt u maandelijks € 95 voor het gebruik van het belportaal. Buiten kantooruren, in het weekend en op feestdagen betaalt u een extra toeslag bij de inzet van een tolk, namelijk € 22,14 per vijftien minuten.
Vragen?
Wilt u meer informatie over onze diensten? Onze klantenservice helpt u graag verder.